Åland

Jag lovade ju några bilder från Åland. Har inte varit så riktigt aktiv med kameran, men något har iallafall fastnat på bild. Kan bara säga att vi hade tur med vädret under helgen och det var ju bara fööör sköönt. Ett minus med denna resa var att jag råkade ut för en jädrans tandvärk och var tvungen att knapra panacod ända tills måndagen då jag fick akut tandläkartid och fick tanden tillfälligt fixad.





Efter en tung natt på vägen så kom vi äntligen oss på båten. I väntan på maten så fanns det inte så mycket att göra så det blev att fördriva tiden med öl.




Här har bor min far och hans sambo.




Helgen var ju bara för underbart varm och fin så vi spenderade mycket tid på terassen.




De fyrbenta hårbollarna var självklart med överallt. Här har jag Emma ute i det fria så hon fick springa av sig lite.




Vad är bättre än en kall öl i solen?




T och jag begav oss ut på en cykeltur i söndags för att fläkta av oss. Ålands natur är bara för vacker!




T ute och cyklar.




Hamnen och simstranden nära pappa och Ingers.




I söndags tog jag även med mig T ut på en biltur så långt norrut som man kan komma på Åland. Härifrån går skärgårdsfärjor till Finland.





Bäst att njuta av den varma kvällssolen så länge den varar.





Jag och hårbollen Hilla.





Sista dagen var vädret inte direkt något att hurra för. Var meningen att vi skulle ha tagit båten över denna sjö och åkt och sett till pappas sambos föräldrars sommarstuga, men vi fick nöja oss med att veta på ett ungefär var den ligger.





Här i väntan på färjan hem. Vi åkte dock

inte med Silja Line, men den kom in först och hamnade på bild.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan vännen! Tack för dina ord. Jag förstår int hur hemlängtan har slagit till så hårt mot mig. Jag kommer annars skicka ett e-mail angående mammas fest åt dig. Hoppas allt är bra med dig vännen! Vi ses snart! Ps. fina bilder du har, det ser så vackert ut!

2009-06-06 @ 16:30:07
Postat av: Anonym

Du är lite skrämmande ibland. Hur kan du veta så mycket av att läsa något som jag egentligen inte skrivit. Är detta bra vänskap? I think so! Jag vågar inte svara på din fråga därför att jag inte vet svaret själv :) TACK för att du finns o för att du är min vän! Kram!

2009-06-08 @ 19:52:28
Postat av: Mia

Ooops. Det är jag som kommenterat båda gångerna... heheh..

2009-06-08 @ 23:23:31
URL: http://miareser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0