Förfärligt goda!


 


Dessa har jag bakat i dag. Oootroooligt underbart saftiga och goda!




Pappas sambo gav mig receptet då vi var till Åland, dock hade hon säkerligen missuppfattat mig vilket recept jag egentligen ville ha, för det var meningen att de skulle bli så mörka som nästan svarta. Men de här jag har här på bild nu så blev faktiskt lyckade så det gör inget fast jag fick fel recept! Mums mums mums! Allt med knådning och sånt skulle vara mycket lättare med en bakningsassistent, men nu har vi ingen sådan så fick knåda med händerna för brinn kära livet :] Om någon är intresserad av receptet så tar jag mig tid och lägger upp det här på bloggen, annars får det vara..

Under tiden jag knådade ihop degen så kokade jag också risgrynsgröt åt mig, tänkte att jag skulle passa på då jag ändå var i farten. Men nu ser köket ut som ett bombnedslag och jag har noll lust att städa upp efter mig. Inte ännu.

Har även "slängt ut" julen i dag, så nu hoppas jag T är nöjd (han har i princip tjatat ända sedan julafton att den ska ut:P).


Kommentarer
Postat av: Nina

Släng upp receptet bara så har jag något att sysselsätta mig med ;)

2009-01-07 @ 15:21:51
URL: http://niini.blogg.se/
Postat av: Ann

Ja, jag å vill ha recepte!!! :D

2009-01-07 @ 19:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0