Minisemester

Har inte riktigt hunnit med att skriva någon blogg idag, men nu ska jag ta mig tid och dikta ihop lite om helgen...

Lördag morgon styrde vi kosan mot Tammerfors då. Trötta var vi men nog gick det ändå. Framme i Tammerfors var vi runt en 12 tiden efter lite felkörningar :) Vi åkte direkt till Ideapark där vi spenderade hela dagen. Otroligt stort ställe med alla världens butiker (nästan). Dock så hittade jag knappt något att shoppa :O Helt otroligt! Skulle ha ett par jeans men jag var inte på humör (det krävs ett "jeanshumör" för min del då jag ska börja shoppa jeans, så jobbigt med allt provande). Men något fyndade jag iallafall... Och nog fick jag pengarna att gå ändå....

Då vi ansåg att vi började bli färdiga så for vi in till Tammerfors och började söka vårt hotell. Det hittades ganska snabbt och vi checkade in. Vi vilade en bra stund för att sedan bege oss ut på stan och äta. Amarillo blev slutdestinationen och där avnjöt vi mat/öl/cider/drink. Efter att vi hade ätit så gick vi till en pub på varsin öl/cider. Då vi kom till hotellet blev det en till öl och efter det tog vi natt.

Söndag morgon sovde vi ganska länge och gick och åt frukost runt en halv tio tiden. Supergott bröd :)
Sedan packade vi ihop och begav oss så småningom till Särkänniemi. Där besökte vi Delfinariet, akvariet, Näsinneula och förståss nöjesåken :) Vi började blött, speciellt P ;)
Då klockan närmade sig 16.00 så var vi nöjda och glada samt hungriga. Vi började styra kosan hemåt för att stanna och äta lövbiff på vägen *mums* I Jakobstad var vi runt 21 igår kväll, men hemma vid 22 (vi var via Björnviken...)

Jag kunde konstatera under nattens gång på hotellet att de har otroligt sköna kuddar och täcken :D Vet inte varför, men jag sovde sååå bra hela natten! Dessutom är det bra med AC på rummen :)

Annat då... Vi fick våra två hotellrum till priset av ett, fråga inte varför :P Receptionisten tyckte att vi hade något "specialerbjudande"... Mer än vad vi visste om, men inte klagar vi :) Fick dessutom parkeringen gratis både vid hotellet och vid Särkänniemi, de skulle nog ha kostat 7 respektive 3 euro men :)

Skönt var det att komma bort lite och roligt har det varit. Men det roliga varar ju inte så länge, så inatt är det jobb som gäller! *suuuuck*

Trots att jag hade med kameran så har den inte varit i så flitig användning.... Men laddar upp lite bilder från lördagen iallafall....


Vårt hotellrum såg ut såhär





Lördakväll vid pubben







Två par skor hittade jag. Ett par inne och ett par ballerinor....



Sen shoppade jag en 3/4 ärmad tröja samt en t-skjorta, men har ingen bild på dem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0