Vägen till ödemarken

Nu har jag igen satt mig bakom ratten och kört iväg långt borta till ödemarken. Finlands vägar är så himla tråkiga. Allt består ju bara av träd,träd och åter träd... samt åkrar (jepp, här bor vi i princip på landet).

Har som sagt varit och hälsat på mamma + bror och farmor & farfar till min hemby (där i princip alla är bönder, inga jurister här inte..)

Spenderade gårkvällen med kära Ida i Korsnäs på lokala baren. Men vi drack inte alkohol, utan kaffe. Sedan har jag skaffat mig lite "up to date" med min familj. Idag har jag varit med mamma till Närpes och införskaffat mig en ny mikro till min lägenhet i Vasa. I samma veva var vi och hälsade på mormor, över ett år sedan sist jag hade sett henne (hon har alzheimers sjukdom och bor på ett demenshem sedan många år tillbaka). Innan vi åkte "hem" så var vi och käkade världens godaste Calzone till Casa!

Var via lägenheten och dumpade mina grejer på hemvägen. Dammsugade lite och satte upp nya gardiner som kära mor gav åt mig :)

Nu är jag äntligen hemma i Jeppis igen. T hade gjort mat, så snäll kar jag har :) Vi ska åka till hans föräldrar nu och dumpa ett ämbar med vinbär och en påse med potatis (farfar har varit snäll igen).

Kommentarer
Postat av: Tilda

HJÄLP MIG UPP PÅ TOPPLISTORNA! nu är det dags..

2008-08-20 @ 19:01:16
URL: http://tildaforsgren.blogg.se/
Postat av: ida

jieg e bra nier Momma din?

2008-08-22 @ 17:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0