Resuscitation x 2

Enda sedan första dagen i skolan av denna termin så har min klass kämpat oss igenom en väldigt intensiv praktisk kurs i intensiv- och akutvård. Vi har fått ta emot en hel del ny information på en väldigt kort tid, vilket har skapat ett kaos i princip allas huvuden.

Igår hade vi återupplivningsprov i vuxen akutvård, vilket gick riktigt bra och man visste innan provet att man hade saken på klart. Idag stod det praktiskt prov i intensivvård och barnakut på schemat. Den här dagen har jag (och de flesta i klassen) fasat för i flera veckor eftersom allt har kännst som ett ända rådd och man har inte riktigt vetat vad som krävs av en i praktiska provet. Otroligt nog så blev alla godkända och nu får vi äntligen pusta ut. Mest nöjd är jag över att J och jag fick resuscitation av en liten bejbi idag :)

Därför sitter jag nu och slappnar av med x antal öl framför datorn och så småningom Idol!

Nästa vecka börjar vi med en kurs som heter FU02, vilket innebär att vi skall börja på med lärdomsprovet! Tänk att vi snart är färdig utexaminerade sjukskötare! Om allt går som det skall så är vi färdiga om lite mer än ett år! Det är ju ingenting! Förståss så har jag räknat med att det kan dröja lite längre innan vi (vi är två som skriver lärdomsprovet ihop) är klara med lärdomsprovet, men det är något vi tar den dagen... Iallafall är kurserna förbi om ett år...

Dagarna består just nu (som ni kanske kan förstå) till stor del av skola och allt som hör därtill, så därför tycker jag att jag inte har så mycket att skriva om här i bloggen. Tiden jag inte spenderar i skolan så ägnar jag åt till att umgås med T och röra på mig. Sen är det ett hem som måste städas mellan varven också.

Mitt bland allt detta så ser jag framemot nästa helg! Då ska jag faktiskt ha kul i gott sällskap och glömma allt som heter skola.. :)

Men nu skall jag sluta flumma och avsluta detta inlägg..! :D



Avslutar med en bild (som jag stal av Sanja) av klassen innan dagens praktiska prov!



Kommentarer
Postat av: Laura

Haha, OJ, jag trodde att det var min kusin Malin som hade kommenterat (hon bor i Kronoby så dialekten är ju nästan den samma) så jag blev ganska förvånad då jag kom in på din blogg! Hahah! :) Men det var en trevlig överraskning! :)



Tydligen så heter det "att hämta" någon och inte "gå efter", och egentligen så är det ju ganska logiskt. Att gå efter någon är ju att FÖLJA efter någon, som "Följa John"! :P



Hur är det med dig? Är det sjuksköterska som du pluggar till?



Kram!

2009-09-19 @ 13:15:30
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-09-20 @ 13:36:38
Postat av: mia

Hello! Här väntar vi med spänning med. Det ska bli så roligt! Äntligen kommer den dagen får man nog säga. :D Kämpa på i skolan :D

2009-09-20 @ 13:38:28
Postat av: Laura

Tack, tack, skulle skriva tack detsamma, men helgen är ju redan över, så jag får väl önska dig en trevlig vecka istället! :)



Så du borde bli färdig om ungefär ett år? Det är ju inte så länge, även om det kanske känns så nu! Du kommer säkert att sakna skoltiden också sedan då du blir utexaminerad, det gör i alla fall jag! :S Så njut av den tiden nu, även om det inte alltid känns så jättekul! :)



kram!

2009-09-21 @ 23:55:04
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0