Förpestade vägar

Nu är det åter igen dags för den årstiden när bönderna har en tendens att sprida ut illaluktande grejer på sina åkrar (jordbruk). Usch fy blä, jag kan inget annat säga. Har varit söderut idag till Korsnäs, och överallt har det varit traktorer och en hel massa skitlukt, usch!

Igår kväll blev det att åka till J och M (efter att vi hade ätit våra plättar) och njuta av solen på terassen med lite öl och vin, samt checka in Robinson. Skönt var det iallafall att sitta i solen :)

Anyway, har som sagt varit till hemknutarna idag för att plantera lite sommarblommor åt farmor. Plantagen fick med andra ord en hel del pengar av mig idag. Sen hade även farfars gravsten blivit lagd på plats i fredags så var även dit och fyllde på jord samt planterade blommor, så nu är det fint och sommrigt där också.

Nu är jag dödstrött och har ingen aning om hur jag ska orka tre dagar till på praktiken. Ser inte ett dugg framemot det, min handledare har semester och man blir förbisedd av en stor del av de som jobbar där, så får se hur jag ska få dessa 24 timmarna fördrivda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0