Yes, I´m home.

Kom hem från Åland i måndags men jag hade ingen blogglust med mig hem. Det skulle ha kunnat vara lite bättre väder på den där ön, men i övrigt så var det som det brukar på Åland!

Jag har inte varit ett dugg aktiv med kameran, de ända fotona jag har är från Vikingamarknaden och jag har en liten aning om att det inte intresserar :) Men jag kan iaf bjuda på en bild över hur det såg ut på marknadsområdet på fredag förmiddag efter ett skyfall på morgonen...

Vikingar som vadar i upp till en halv meter vatten. Brandbilar fick komma dit och rycka ut för att "tappa" bort allt. Hela marknadsområdet var en katastrof så fredagens marknad blev tyvärr inställd. Men efter x antal gruslass och en hel del halm under dagens lopp så kunde marknaden öppna igen på lördagen fast det var lite blött :)



I morgon blir det att åka till hemknutarna för att börja flytta åt farmor till ett demensboende. Ser inte alls fram emot saken, men det ska ju göras. Ledigt har jag på fredag.

Börjar i övrigt vara lite arbetsskiften kvar nu, 8 augusti har jag sista! Sen tar jag nog några dagars ledigt eftersom min T har en veckas semester kvar då ännu... Sen anmäler jag mig nog till vikariebanken... Klättrar ju på väggarna om jag ska vara hemma tills skolan börjar.. :)

Sen måste jag ju bara avsluta med en obligatorisk kattbild efter en Ålandsresa! :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åååh vilken sööt katt...:) en sån vill jag ha tack :)

2009-07-29 @ 20:03:53
URL: http://asasplats.blogg.se/
Postat av: Pia

Jätte söt katt! Sku nog kunna ha en såndär som kompis åt Jupiter :) Men alltså hur mycket mat behöver dom där kattarna riktigt? eller alltså menar egentligen hur många olika sorter? :)

2009-07-31 @ 08:15:57
Postat av: cattis

nä e vort int na suparräis precis, sku int ha orka ga i stockholm na tå...had väl no mena dreck tå vi for tibak tå men va häilt slut åv att ha ga precis häila dajin i stockholm så vort int na me he. men va no super roli räis fö he :D

2009-08-02 @ 10:39:59
URL: http://cattiiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0