Turen på vår sida

Imorse (eller ja, på förmiddagen) så var jag på kaffe med J, kul att träffas då man inte har sett henne på evigheter!

Det var meningen att vi skulle ha åkt och hälsat på farmor idag. Men då jag kom hem från stan så klagade T på att han hade jättesjuk hals, så då klockan var ungefär 12.20 så kom vi fram till att vi inte åker någonstans idag. Annars så hade vi stuckit iväg någongång runt 12.30 säkert. Strax före kl. 14 surfade jag in på ÖT:s webbtidning och möttes av detta:



Två döda och tre skadade, varav en allvarligt, i en frontalkrock på riksåttan i Oravais strax efter kl. 13 idag.

Det var säkert meningen att vi inte skulle åka någonstans idag. Det skulle ju ha kunnat vara vi, för det tar ungefär den där tiden till Oravais härifrån. Usch, hemskt då sånt där händer!


Jag har iallafall ägnat eftermiddagen åt att baka kanelbullar. Så nu har vi massvis med bullar här hemma, det blev lite mera än vad jag hade tänkt mig. Men helt goda var dem!



Nu ska vi så småningom äta mat bara den är klar, vi kan ju inte leva på kanelbullar heller :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Frys ner så blir dom som nygjorda när ni tinar dem sen :)

2009-08-22 @ 18:47:18
URL: http://niini.blogg.se/
Postat av: cattis

di sir no mumsens ut täide :D

2009-08-23 @ 18:42:54
URL: http://cattiiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0