Mat som jag gillar, men inte han

Nu när min käre pojkvän inte är hemma så har jag bestämt mig för att äta precis all mat som jag inte får koka ihop i vanliga fall.

Jag är en gröt människa och jag får absolut inte koka gröt här hemma eftersom T totalvägrar att äta det. Så igår livnärde jag mig på mannagrynsgröt med äppelmos. Soppor är något som inte heller direkt faller herrn i smaken så idag blev det korvsoppa med makaroner i (om jag mot förmodan skulle få T att äta soppa så skulle han aldrig röra den om jag hade makaroner i satt :)). Så himla gott så jag skulle kunna äta ihjäl mig! Med piimälimpa till så är det fantastiskt.

Funderar om jag ska leva på ärtsoppa, blodbrödsoppa, risgrynsgröt, pannkaka och sådant enkelt, gott och billigt i 7 dagar till... Hmm... Nånej, men ärtsoppa ska jag nog hinna koka åt mig.

Nåja, slut med matprat :)

Då jag var på stan för en stund sen så ringde de från Malmska och frågade om jag kunde komma och vaka inatt. Så jepp, inatt blir det jobb! Gick riktigt bra att tacka ja då jag stod i ett omklädningsrum med en massa kläder och konstaterade att detta har jag inte råd med ;)

Annars så är det så tomt och tyst här hemma. Nog skulle jag mer än gärna ha hem gubben istället för att äta gröt och soppor :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0