Packångest planerna krossades

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om min packångest inför Ylläs resan, men det blev lite ändrade planer. Just nu orkar jag inte tänka på någon packning. Dels för att det har varit en j*vla dag igen och dels för att jag inte vet om det blir någon Ylläsresa för min del.

Jag tror att jag tar på mig för mycket ibland, det påstår iallafall folk i min närhet. Men vad kan jag göra åt det då jag är så fruktansvärt rädd och det gör så ont i mitt hjärtat med tanke på vad som komma skall. Jag vill vara med in i det sista, det är det minsta jag kan göra. Men att förstöra en hel påsk och en planerad resa genom att vänta och åter vänta, det är som att plåga sig själv och begränsa sitt eget liv. För tänk så ändras inte något utan det är stabilt, då har jag suttit hemma helt i onödan.

Men återigen, att sticka iväg till Lappland och sitta fast där om något tråkigt skulle hända, det skulle bara kännas otroligt jobbigt och jag skulle få skuldkänslor. Suck. Som ni märker så har jag det inte så lätt just nu. Återstår att se imorgon hur jag (vi, T stannar hemma med mig om jag gör det) gör, men att tänka på någon packning är uteslutet just nu. Vete sjutton när jag menar hinna med det isåfall, har kvälsskifte imorgon.. Ett senare problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0