Beslutsångest och knappt om tid

Nu är det så att det verkligen är lite bråttom, och jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Mitt senaste blogginlägg från igår handlade om en lägenhet. Jag har hittat en liten etta in i centrum av Vasa på Skolhusgatan (närmare sjukhuset). Den är dock endast 26 kvadratmeter, min nuvarande är typ 31. Men jag har onödigt stort wc där jag bor nu. Läget suger, har ca. 5 km in till Vasa centrum.

Lägenheten jag nu har hittat har billigare hyra än vad min nuvarande har (!). Mörkt nytt laminatgolv och nya vita glasfibertapeter på väggnarna. Nytt badrumsskåp i wc. Men... Jag har inte sett den! Det är där det största problemet ligger. Jag kommer inte heller att hinna se den innan september månad är slut. Jag måste säga upp min nuvarande lägenhet idag eller senast imorgon om jag menar flytta första november!
Dessutom så kan jag anta att jag blir utan bilplats om jag flyttar in till stan. Hur säkert är det att ha bilen att stå på gatan in i centrum? Eller behöver jag överhuvudtaget någon bil?! Jag har gångavstånd till torget, kanske jag kan cykla till skolan? För jag kör ändå buss mellan Vasa och Jakobstad vintertid.

Vad jag tror, så är att denna lägenhet kan vara väldigt snygg. För den kan ju inte vara hur sliten som helst, eftersom golvet och tapeterna är nya!? Kanske jag borde satsa... Åh, hjälp mig!!! Enklare skulle det vara om jag hade sett lägenheten.....

Kommentarer
Postat av: Nina

Tjaa, ett tips är nog att se lägenheten. Vi kollade på många jättefina på nätet när vi sökte men när man väl kom dit funderade man nog hur många årtionden gamla bilder det var...

2008-09-29 @ 14:48:53
URL: http://niini.blogg.se/
Postat av: i

e no som Nina säjr men ha du it tala me hon som bodd der furi? je na priva som hyr ut? no gar e säkert ti ha bilin i stan, kan ju ha på Brändöjjen ja å:P

2008-09-29 @ 17:49:39
Postat av: Malin

Jo e je hon ja ha tala mie, fö e je hon som hyr ut i andra hand.. Va na släktingar henars som ägd legenhäjten.

2008-09-29 @ 17:51:38
URL: http://malinlenajohanna.blogg.se/
Postat av: i

men vetcha om hon säjr on je i bra skick så måst on ju va:S

2008-09-29 @ 19:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0