Svag och dyrt

Igår var jag riktigt svag och yr på praktiken, värst var det från morgonen. Var inte så värst kul. Tror att min kropp börjar reagera på mitt låga kolhydratintag nu, den är ju inte direkt van med det.

Konstaterade igår då vi var och handlade att LCHF kosten blir ju svindyr i längden :( Inte bra, för vi hade tillräckligt höga matkostnader per månad förut. Sen så tar det en evighet att fixa alla måltider nu för tiden. Som idag t.ex, har redan stått i köket i snart två timmar och klockan är bara 12.

Nåja, har fixat en äppelpaj på äppel, kanel, kokos och en massa smör. Den blev inte så god, smakar typ bara fett. Sen blev det att fixa köttfärsbiffar så jag har något att äta på praktiken ikväll.

Snart är det helg och då skall jag unna mig något gott! Måste ha något att se framemot för att hålla motivationen uppe. Allt skulle vara mycket enklare om jag skulle äta hälsosam kost och inte LCHF. Saknar bröd, pastan och potatis :( Sallad går riktigt bra, men inte enbart sallad.

Nåja, nu ska jag börja fixa lunch åt mig, värmer upp gårdagens middag och äter lite sallad till.

Kommentarer
Postat av: Mia

Skippa dieten. Börja motionera regelbundet 3 gånger i veckan och åt frukost, frukt, lunch, frukt o middag. Sen slutar du tänka på vikten! Då börjar vikten rasa efter en stund. Det är bevisat att dieter sällan fungerar i längden eftersom att man stressar över sin vikt. Stress gör att binjurarna producerar mera något som jag inte minns. och så är dieter ofast dyra. Börja spring tre gånger i veckan! :)

2009-03-26 @ 21:14:46
URL: http://miareser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0