Slutet på 2oo8 - Början på 2oo9

Det nya året förde inte direkt med sig någon blogglust för min del, men det börjar väl bli dags för en uppdatering nu.

Måndagen den 29 december satte sig jag och min sambo på bussen riktning Åbo hamn. Vi genomled resan med hunger halva vägen och på båten kom vi. Till Långnäs anlände vi runt kl. 01 natten till tisdag.

Tisdagen gick ut på att utforska Mariehamns REA-utbud, men det var dessvärre inget att hänga i julgranen. Kom iallafall hem med en ny svart kofta och lite smått och gott. På kvällen avnjöt vi tacos/tortillas och gott vin.

Nyårsafton var vi även en snabbis in till stan. Var och tittade om jag skulle ha turen att hitta en ny och relativt billig telefon åt mig, men hittade ingen... Tur att pappa hade en extra åt mig som jag fick ta.
Närmare kvällen var det dags för den efterlängtade nyårsbastun! Superskönt var det! Saknar nog en egen bastu här hemma...

Efter bastun var det dags för mat. Fondue, hemgjorda klyftpotatisar, chili- och kiwisås, sallader och en jättegod chokladmousse som efterrätt.



Middagen slutade med att köksbordet brast och T och pappa var tvungna att ta fram trälimmet :]



Efter maten blev det att sitta och prata samt dricka lite drinkar och vin. Närmare midnatt gick vi upp till min pappas sambos föräldrar och åt räkor, samt skålade in det nya året och såg på raketer.




Nyårsdagen gick i slöhetens tecken. T och jag var ut på promenad i det härliga vintervädret. Närmare kvällen kom matgäster och vi åt gott (igen). Fredag var det packning på schemat och sen färjan över till Åbo. Typiskt nog så fick bussen punktering på ena bakringen någonstans mellan Rauma och Björneborg, så vi blev ungefär en timme försenade. Dock körde chauffören ikapp tidtabellen genom att ta kortare pauser, så väl hemma i Jakobstad var vi bara 15 minuter försenade.

Utöver allt detta så har vi spenderat en hel del med de übersöta katterna! Alltid lika roligt att komma till Åland då man möts av fem fyrbenta gosedjur! :] Så vi har haft en riktigt bra vecka!


Nej nu ska jag ta itu med att fixa ugnslaxen så vi får någon mat idag.

Avslutar med en bild på söta Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0