Sommaren är förbi...

.. och imorgon ska jag tillbaka till skolbänken igen. Kommer att bli en tuff höst innan praktiken i november har jag på känn. Men jag inleder faktiskt mitt sista hela år nu! Har förhoppningsvis bara ett och ett halvt år kvar i skolan, om jag blir färdig i tid! Vet inte vart åren har gått, men det ska bli otroligt skönt att få stiga in i arbetslivet på riktigt snart. Forskningsplanen till slutarbetet ska lämnas in innan vi åker ut på praktiken och efter jul ska vi välja inriktningen också. Spännande.

I år har jag inte lika "läjdon" av att börja skolan och det beror helt klart på att jag slipper att bo i Vasa, utan får bo här hemma med min älskling. Visst kommer det att bli tungt att pendla, men det är det värt. Dessutom är vi tre från klassen som ska börja köra härifrån nu :)

Idag har jag storstädat sovrummet och slängt bort otroligt mycket skräp och kläder! Summa sumarum så blev det nog säkert hundratals euron som åkade i roskisen.. :S Men det var söndriga, urtvättade kläder som har blivit för småa (ja, jag hittade t.o.m kläder som jag typ använde på sjuan i högstadiet...)så det var nödvändigt.

Hade tänkt börja ta natt, men det började en svensk film från fyran just med Persbrant som ser intressant ut, så ska checka in den tror jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0