Irriterande

Har inget internet i Vasa (hade inte i fredags heller så har knappast haft över hela helgen), och hjälpen från Sonera är nog lika med noll. Man känner sig lite blockerad från omvärlden då man inte kan läsa runt på nätet vad som händer. Men tvbild har jag fått fixat åt mig. Klåpiga jag så hade beställt fel digiboxkort. Hade ett för antennät men jag ska tydligen ha för kabelnät... Nåja, fick Viasat gratis i två veckor nu eftersom de inte hade sagt åt mig vid VLT vad som var felet fast jag hade ringt dit flera gånger.

Hamnar att åka till Jeppis nu idag och testa mitt modem samt skriva på ett skolarbete. Deadlinen är på fredag, och jag får inte så mycket skrivet i Vasa utan internet eller något.

Annars var gårdagen liite positiv. En kvinna ringde från MHSO och intrvjuade mig samt gav mig tillåtelse att fylla i vikariebanken. Så om jag har tur nu så får jag jobba som närvårdare på bädden över höstlovet och då de behöver inhoppare. Hoppas hoppas så jag har något att göra om dagarna då T är i jobb! Sen så syns det ju på kontot också ;) Tycker jag vill börja på med lite mer "krävande" arbetsuppgifter nu. Det är ju ändå skillnad på en bäddavdelning och ett serviceboende.

Sitter nu i skolan och väntar på att dagens föreläsningar ska börja. Det heter att vi slutar 17.00 idag, men får se om jag orkar vara till slut :)

Nåja, blev lite längre blogginlägg det här nu. Är lite bloggberoende så måste ju skriva av mig då jag inte har haft möjlighet :P

Kommentarer
Postat av: Åsa

AA sänds ju denna säsong i tv på söndagar, tisdagar och torsdagar... så det är lite utspritt...:)

2008-09-23 @ 15:48:00
URL: http://asasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0