Knaster Knaster

Hemma hos oss hörs det bara knaster knaster och tugg tugg ikväll. Jag sitter och äter knäckebröd, är inne på mitt femte nu och fler lär det bli med den här farten. Det är så otroligt gott! Känns som om jag skulle kunna äta upp hela paketet... Blir att ta fram dammsugaren imorgon, ett hav av smulor befinner sig på golvet som bäst :)

Helgen har varit lugn och skön.. Har spenderat största tiden hemma med min T. Igår åt vi tortillas, såg på en bra film och åt chips med dipp. Imorse sovde vi otroligt länge. Klockan var väl 11 då vi steg upp, alltså 12 då i "sommartid". Skönt att vara utvilad!

Idag har jag tvättat två maskiner med kläder, diskat, fixat mat och varit ut på en promenad. Nu blir det att lägga sig under täcket på soffan och invänta Andra Avenyn som börjar om en timme.

Kommentarer
Postat av: Laura

Hej! Jag passar på och kikar in här jag med! Vad roligt att hitta en till "ny" läsare som jag inte har vetat om, tack så mycket för att du "kom ut ur garderoben"! :P



Så du känner alltså Åsa? Vad roligt! Hur länge har du bott i Jeppis? Själv har jag ju inte varit i Jeppis på över ett år nu, men jag har ju själv rötter (eller ja, min mamma är från Larsmo) i Österbotten så det är alltid lika roligt att hitta någon österbottning här på nätet! :)



Ha det bra!

2008-10-27 @ 19:07:40
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Laura

Tack så mycket, det är roligt att höra! :) Jo, det är en hel del som skiljer sig, och jag känner att jag kan förstå invandrare i Finland mycket bättre nu också. :) Men jag tror att det hela handlar om själva viljan att anpassa sig, om man hela tiden går och försöker hitta fel i det landet där man bor så kan man ju inte heller anpassa sig. :)



2008-10-27 @ 19:59:33
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0