Snart ny vecka igen


Från promenaden idag innan snöovädret började


Har haft noll lust att blogga i helgen, har inte orkat helt enkelt. Men nu har jag så pass tråkigt så jag kan ta mig tid och skriva ett blogginlägg.

I fredags var jag ledig från skolan (som de flesta andra fredagar) och jag pysslade på lite här hemma, var och handlade och sprang lite på stan. På kvällen fixade vi till jättegod mat (hemgjorda gräddpotatisar i ugn och nötfilè med pepparsås) och drack en flaska vin. Sen senare såg vi på en film, som dock inte var så bra som vi hade hoppats (slutade med att vi inte såg den till slut heller).

Julöppning på stan var det på lördag. Jag var in till stan en sväng, sökte en julklapp som inte fanns. Skulle via torget och äta risgrynsgröt, men då jag såg kölängden så traskade jag snabbt hemåt. Kvällen spenderades framför tv:n, inte så värst givande för det kom inget att se på.

Idag har det även varit en slödag! Har sett på Idol reprisen, varit ut och gått och diskat typ. Nu har vi värsta snöovädret här, blåser så utav sjutton. Men jag ska trotsa stormen och bege mig till K-market så småningom.

Imorgon blir det att åka till Vasa fast vi är lediga... Suck. Men det börjar väl bli sista måndagen jag måste spendera i skolan nu fast läseordningen visar ledigt. Förståss så är det bara två måndagar kvar efter denna innan jullov.. Vi har ett skolarbete som ska in på onsdag så det är nog bara att sätta sig med gruppen och skriva för brinn kära livet eftersom vi inte är ens halvfärdiga ännu. Hamnar väl antagligen att ta bussen till Vasa imorgon p.g.a detta ovädret, vill inte hamna i diket typ i Oravais eller något.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det ska du absolut göra...:)

2008-11-25 @ 07:54:06
URL: http://asasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0