Österbotten visist

Nu känns det verkligen som om jag vill vara hemma någon dag :) Tycker vi har kört runt en massa nu under en veckas tid! T ska till Kuopio på söndag så han får fortsätta med sitt resande medan jag tänker slappa med en film.. :)

Som sagt så har vi tillbringat två nätter i min hemby med "ålänningarna", d.v.s pappa och hans sambo (farmor och farfar då också förståss).. Vi har ätit och druckit gott :)
Jag var jättedålig igår på förmiddagen.. Redde nog upp sedan mot eftermiddagen och vi åkte till Vasa då lillebror slutade jobbet. Jag shoppade ett par jeans och en tröja... Samt lite smått och gott :)

Eftersom det blev så sent innan vi var klara (någongång runt 19, hemma efter 20) så hämtade vi med oss pizza hem... Kvällen hade ju gått då redan så det var nästan att bara gå och lägga sig...
Nånej, inte riktigt. Hann färga håret på lillebrorsan samt umgås med dom andra. Ganska sent begav vi (pappa, hans sambo, T och jag) oss iväg till pappas kusin där vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord...

Jag är nog lite lessen då jag (vi) inte slipper till Åland något i sommar :( Men jag ska försöka slippa iväg i början av september i stället... Dock så börjar skolan den veckan jag hade menat åka, men det ska väl fixa sig bara vi får läseordningarna.. Tyvärr tror jag inte T får ledigt, men får hoppas...

Jo, jag har en ny telefon också. Köpte den jättebilligt och den är helt oanvänd. Så nu har jar en samsung och jag kan bara säga att det är jävligt att använda en annan mobiltelefonsmodell då man är van med hederliga Nokia!!! Sitter som en mommo då jag skriver mess :P

Annars så är det jobbet som kallar imorgon bitti. Usch, vet inte hur jag ska orka, dessutom då jag har vården :( Det är så stressigt på helgerna då vi bara är tre anställda (två i köket och en på fältet) på morgonskiftet.... Nåja, tre dagar jobb nu och sedan har jag väl en dag ledigt skulle jag ha för mig...

Nej nu ska gubben min och jag fixa något att äta åt oss :)

Höres!











Detta är min nya telefon, fast min är vinröd... :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Samsung har en del fina telefoner, men jag tål inte deras knappar, menyer.. allt! aldrig att jag byter från Nokia.

2008-07-14 @ 21:26:45
URL: http://niini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0