Jakobsdagar - terassen dag 2

Voi skiiiit vad jag är slut! Vi har varit endast tre personer på morgonskiftet i jobbet idag! Två i köket och jag heelt ensam på fältet! :@ Fy  vad jag har sprungit. Har skött vårduppgifterna (vilket var menat från första början också) samt att jag har varit tvungen att dammsuga hela huset helt själv (tre fucking våningar)... Sedan har jag även varit och hjälpt till i köket, för där brukar de vara på tre.. Nee sjuttsingen vad man blir led. Så fort det kommer en sjukskrivning så blir det så där :( Vikariebrist med andra ord!

Efter jobbet åkte jag och hämtade hem en pizza åt oss, fanns inga chanser på att jag hade börjat stå vid spisen och koka mat. Nu har jag även fått bort ett berg med disk diskat. Kvarstår gör att åka till K-market och handla salladsingredienser samt att göra mig färdig inför kvällen. Färdig borde jag vara med allt om ca. 1½ timme, men jag orkar bara inte aktivera mig nu! Får se om jag stärvar innan jag fåröppna min första öl, är skakis i benen :)

Men på tal om annat...
Det är ju Jakobsdagarhelgen! Bästa helgen på hela sommaren i Jakobstad, fullt med folk överallt (mer eller mindre förfriskade) och en massa bekanta! Heidi (gammal gymnasiekompis) ska också komma hit, kul att få träffa henne! Och imorgon skulle väl I och E komma på dagen.. :)
Ifjol träffade jag ju Bergöbor här, samt någon närpes, så man vet ju inte vem man stöter på ikväll... Gymnasielärare brukar ju vara här, hihi :D

Nåja, nu ska jag läsa lite bloggar och sen åka och handla sallad...

Sup lugnt!:)

Kommentarer
Postat av: K i m m e l i m

Tack! Fast det är inga linser. Jag har ändrat ögonfärgen i ett bildprogram :)

2008-07-25 @ 19:31:27
URL: http://mammamuuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0