En god gärning

Igår efter skolan så stack jag iväg till hemknutarna. Var och julstädade åt farmor och farfar, man måste ju hjälpa de gamla som inte riktigt är kapabla till sånt som heter städning mera. Tungt och svettigt, men efteråt kändest det bara bra att jag hade fått hjälpa till, speciellt då jag vet att det verkligen uppskattades.

Senare på eftermiddagen åkte mamma och jag till Halpa-Halli i Närpes och "shoppade" en ny kaffebryggare åt mina farföräldrar samt en julklapp åt mor (som hon fick välja ut själv, bäst så).

Åkte tillbaka till Vasa idag, plågade mig igenom finskalektionen och for sen hem till Jeppis :) Timo och jag har varit till Sotka ikväll och köpt en ny matta till tv-rummet. Nöjda blev vi då de hade den de ville ha. I övrigt så säger jag MORR åt Sotka just nu. De hade lovat oss våra soffor imorgon (senast) men nu tyckte de "nästa vecka" och ett flin på läpparna. Då har vi väntat 8 veckor... Får se om vi har dem till jul.

Hade också hem en massa julpynt från mammas, så ikväll har jag fixat och trixat med att göra det lite fint här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0