Lyckad iallafall

Kakjäveln som jag skrev om i mitt förra inlägg lyckades sist å slutligen!!:) Tjocka och fina bottnar. Fick dock lite trubbel då jag skulle ha dem flyttade från plåt till kakboxen... Eftersom bottnarna är så pass tunna och marängen spricker jättelätt så var det inte det allra enklaste. Sambon fick så lov att komma och hjälpa mig, men även han tappade nerverna... Slutade med att vi var tvungna att skära "locket" mitt itu, lite fult är det men so what, det är ju inte utseendet som smakar! :)

Den här kakan eller tårtan (vad man nu vill kalla det) så är väldigt enkel att göra, och god är den :) Lite svårt är det att få ett snyggt utseende, som sagt marängen ovanpå spricker lätt vid minsta lilla beröring. Och om ni undrar vad jag har ovanpå så är det mandelflarn...








Från en sak till en annan.... Jag har jättesjuk rygg :( Kan nästan inte ens sitta. Har känt av det länge nu, men det bröt ut "på riktigt" ikväll. Har iofs stått i princip hela dagen, har ju bakat enda sedan jag kom från gymmet... och innan det så fixade jag ju mat. Sen så har jag stått nästan hela dagen på jobbet också.... Hoppas verkligen att jag får sova inatt. Sista natt hade jag träningsverk i min högra arm så var tvungen att knarka panadol samt missbruka mobilat...


Kommentarer
Postat av: Lina

Den kakan är säkert jättegod =) Var kan man hitta receptet?

2008-08-25 @ 21:05:24
URL: http://lvdp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0