Absolut omöjligt & skumma människor

Alltjämt då jag vet att jag ska upp mitt i natten eller åka någonstans tidigt på morgonen nästa dag, så är min sömn förstörd. Jag ligger och vrider och vänder mig, suckar och stönar samt ser på klockan minst en gång i timmen.
Inatt var det lika. Gick och lade mig relativt tidigt igår kväll och lyckades somna (tror jag). Då T kom och lade sig vaknade jag, sedan dess så har jag inte sovit så mycket fram tills väckaren ringd kl. 03.10.

Men efter 04.00 någongång då jag kom hem så frös jag så mycket så kröp ihop under täcket och somnade ganska fort :) Skulle ha kunnat sova lääänge ännu då klockan ringde 09.30, men det var nog bara att masa sig upp ur sängen då...

Det finns otroligt mycket skumt folk i farten i Jakobstad nattetid, iallafall inatt. Om det inte var mystiska svartklädda människor som gick och vinglade på trottoaren så var det pojkar som sysselsatte sig med att förstöra blommor vid en blomaffärs uteförsäljning. Även då jag kom hit till höghuset så var det en BMW (innehållande två pojkar och lite öl) som envisades med att spela musik på extrahög volym och full bas på. Inte så smart egentligen, för de väckte garanterat många sura pensionärer (även annat folk)!! Sedan förståss de stackarna som måste cykla runt och dela ut dagens tidning(ar), jag skulle vara skiträdd att vara ute och jobba den där tiden på dygnet.
Antar att om det skulle varit en lördagsnatt så skulle jag ha fått se mycket mer skumma människor, men jag klarade mig bra på dessa. Tur att man sitter i en bil :)

Jobb blir det 13-21 ikväll! Längtar bara tills onsdag eftermiddag då jag får konstatera att jag har två dagar ledigt framför mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0